IULIUS estimează că 25% din zona de retail de la Palas Campus va fi ocupată de antreprenori locali

Compania IULIUS va aloca un sfert dintr-o suprafaţă de retail de 6.000 de metri pătraţi aferentă proiectului Palas Campus din Iaşi antreprenorilor locali, scrie Ziarul Financiar. Investiția de 120 milioane de euro în revitalizarea zonei centrale Sf. Andrei va reprezenta cea mai mare clădire de birouri din România (54.000 mp spații office clasa A) însă proiectul este unul mixt ce include și componentă de retail (6.000 mp), spații verzi și soluții de mobilitate urbană inclusiv modernizarea infrastructurii rutiere. „Proiectul va include un concept de food market, cu restaurante, cafenele şi terase, o zonă de servicii, inclusiv medicale, dar şi locaţii ale producătorilor locali. Astfel, există oportunităţi pentru ca aceştia să facă parte dintr-un proiect unde vor lucra peste 5.000 de angajaţi, un public constant pentru business-urile lor, dar care va atrage şi locuitorii din proximitate“, spune Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager Iulius.


Pe lângă Palas Campus, IULIUS are în lucru şi două proiecte noi, sub numele Family Market, cu o valoare totală a investiţiei de 16 milioane de euro. Şi acolo accentul cade tot pe iniţiativele locale, cele două formate fiind concepute ca platforme de promovare a producătorilor locali. „Există o preocupare încă de la formarea mixului de chiriaşi de a aloca spaţii pentru iniţiativele locale, fără a fi însă un criteriu de selecţie sau un target în prospectare“, mai spune Oana Diaconescu.


În reţeaua de malluri IULIUS, dar şi în proiectele Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara, antreprenorii locali vin din diferite domenii, de la alimentaţie publică, restaurante şi cafenele, până la modă şi servicii. Ponderea chiriaşilor locali în cadrul proiectelor IULIUS, raportat la suprafaţa ocupată, este, în medie, de 15,5%, iar a celor naţionali – de 18,4%.

Compania IULIUS va aloca un sfert dintr-o suprafaţă de retail de 6.000 de metri pătraţi aferentă proiectului Palas Campus din Iaşi antreprenorilor locali, scrie Ziarul Financiar. Investiția de 120 milioane de euro în revitalizarea zonei centrale Sf. Andrei va reprezenta cea mai mare clădire de birouri din România (54.000 mp spații office clasa A) însă proiectul este unul mixt ce include și componentă de retail (6.000 mp), spații verzi și soluții de mobilitate urbană inclusiv modernizarea infrastructurii rutiere. „Proiectul va include un concept de food market, cu restaurante, cafenele şi terase, o zonă de servicii, inclusiv medicale, dar şi locaţii ale producătorilor locali. Astfel, există oportunităţi pentru ca aceştia să facă parte dintr-un proiect unde vor lucra peste 5.000 de angajaţi, un public constant pentru business-urile lor, dar care va atrage şi locuitorii din proximitate“, spune Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager Iulius.


Pe lângă Palas Campus, IULIUS are în lucru şi două proiecte noi, sub numele Family Market, cu o valoare totală a investiţiei de 16 milioane de euro. Şi acolo accentul cade tot pe iniţiativele locale, cele două formate fiind concepute ca platforme de promovare a producătorilor locali. „Există o preocupare încă de la formarea mixului de chiriaşi de a aloca spaţii pentru iniţiativele locale, fără a fi însă un criteriu de selecţie sau un target în prospectare“, mai spune Oana Diaconescu.


În reţeaua de malluri IULIUS, dar şi în proiectele Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara, antreprenorii locali vin din diferite domenii, de la alimentaţie publică, restaurante şi cafenele, până la modă şi servicii. Ponderea chiriaşilor locali în cadrul proiectelor IULIUS, raportat la suprafaţa ocupată, este, în medie, de 15,5%, iar a celor naţionali – de 18,4%.



„Avem parteneri care au început cu o singură locaţie, în Iulius Mall Iaşi, inaugurată în 2000, care ne-au însoţit şi în celelalte proiecte, devenind reţele naţionale. Sau avem parteneri care au crescut în cadrul proiectului mixt Palas Iaşi, pentru care lansarea Iulius Town Timişoara a reprezentat o pârghie pentru accesarea pieţei din vestul ţării. Este exemplul restaurantului cu specific libanez şi mediteranean Fenice, care anul trecut a inaugurat cel mai mare restaurant de profil din Timişoara“, susține Oana Diaconescu.


De asemenea, la Palas Iaşi există o zonă dedicată special antreprenorilor locali, zonă care include de la concepte de carmangerii – cum sunt Meat Concept Store şi Kosarom, băcănia Cămara lui Baciu, cofetăria Blanca, patiseria Plăcintele Domneşti, produsele apicole Prisaca Bârnova, până la servicii de utilitate cotidiană.


Din întregul portofoliu IULIUS însă, cel mai mult va beneficia de amprenta locală conceptul Family Market. Primele două proiecte de acest tip se dezvoltă în judeţul Iaşi (în comuna Miroslava, dar şi în reşedinţa aceluiaşi judeţ, în cartierul Bucium), iar lucrările vor demara în primăvara acestui an. Pentru Family Market din comuna Miroslava, parte din zona metropolitană a Iaşului, investiţia va fi de 7 milioane de euro, iar pentru cel din cartierul Bucium din Iaşi – de 9 milioane de euro. „La nivelul obiceiurilor de consum, în reţeaua IULIUS se constată apetenţa consumatorilor pentru produse româneşti şi chiar locale în special în zona food & beverages şi servicii“, adaugă Oana Diaconescu.

„Avem parteneri care au început cu o singură locaţie, în Iulius Mall Iaşi, inaugurată în 2000, care ne-au însoţit şi în celelalte proiecte, devenind reţele naţionale. Sau avem parteneri care au crescut în cadrul proiectului mixt Palas Iaşi, pentru care lansarea Iulius Town Timişoara a reprezentat o pârghie pentru accesarea pieţei din vestul ţării. Este exemplul restaurantului cu specific libanez şi mediteranean Fenice, care anul trecut a inaugurat cel mai mare restaurant de profil din Timişoara“, susține Oana Diaconescu.


De asemenea, la Palas Iaşi există o zonă dedicată special antreprenorilor locali, zonă care include de la concepte de carmangerii – cum sunt Meat Concept Store şi Kosarom, băcănia Cămara lui Baciu, cofetăria Blanca, patiseria Plăcintele Domneşti, produsele apicole Prisaca Bârnova, până la servicii de utilitate cotidiană.


Din întregul portofoliu IULIUS însă, cel mai mult va beneficia de amprenta locală conceptul Family Market. Primele două proiecte de acest tip se dezvoltă în judeţul Iaşi (în comuna Miroslava, dar şi în reşedinţa aceluiaşi judeţ, în cartierul Bucium), iar lucrările vor demara în primăvara acestui an. Pentru Family Market din comuna Miroslava, parte din zona metropolitană a Iaşului, investiţia va fi de 7 milioane de euro, iar pentru cel din cartierul Bucium din Iaşi – de 9 milioane de euro. „La nivelul obiceiurilor de consum, în reţeaua IULIUS se constată apetenţa consumatorilor pentru produse româneşti şi chiar locale în special în zona food & beverages şi servicii“, adaugă Oana Diaconescu.